Julia Arditi

27 דצמ 20212 דקות

איך להתכונן לצילומים – כמה טיפים פשוטים אך חשובים ללקוח

בכל סיישן צילומים יש שלב מאד חשוב שאני מדברת עליו הרבה עם הלקוחות שלי – שלב של הכנות לסיישן. נכון, אפשר פשוט להגיע, להצטלם וללכת – ואולי אפילו תקבלו תמונות יפות. אבל השאלה האם אלו יהיו תמונות שיענו על הציפיות שלכם? בשביל שהתוצאות יתאימו לציפיות – צריך להתכונן לסיישן ברצינות ואספר לכם איך לעשות זאת.

הדבר הכי חשוב וגם הכי קריטי – תיאום ציפיות לפני הסיישן. אתם רוצים לצלם תמונות למטרה מסויימת וצריך להסביר לצלם את המטרה הזו ואת הצורך שלכם. לדוגמא – ליצור תמונות תדמית לעסק, פורטרטים חצי גוף, עם חיוך קל ולבוש רשמי. או לקבל תמונות משפחה מרגשות לאלבום המשפחתי, רוצים לפחות 50 תמונות טבעיות, מקוריות ולא מבוימות, או סט תמונות לאינסטגרם – חלק תמונות של הלקוח, חלק תמונות אוירה, באותו סגנון ועריכה אחידה.

תחשבו מראש מה בדיוק אתם רוצים לקבל ותשתפו את הצלם שלכם. ככה תחסכו מעצמכם אכזבה ותעזרו לצלם להתמקד בדיוק בצורך שלכם.

עוד דבר חשוב מאד – חיפוש תמונות לרפרנס. אתם בטח כבר רואים בראש איך אתם רוצים את התמונה שלכם אבל לתאר את זה במילים אולי יהיה לכם קשה. לצלם יהיה הרבה יותר קל אם תראו לו תמונה דומה לדוגמא שתמצאו באינטרנט ותשמרו אצלכם בטלפון. זה מאד חשוב ותאמינו – כדאי להשקיע 10-20 דקות ולחפש רפרנס – זה יכול לשפר את התוצאות של הסיישן שלכם. זה גם יעזור לכם – לבחור פוזה מסויימת, אפשר להראות את התמונות האלו גם למאפרת לקראת הסיישן.

תחשבו על הדמויות ועל סטים של בגדים שאתם רוצים להביא לצילומים. תתאימו מראש בגדים וגם אביזרים שיהיה לכם לוק מוכן קומפלט. בצילומים של שעה-שעה וחצי בדרך כלל אפשר להחליף 3 סטים של בגדים אם אתם מצטלמים לבד ו2 סטים אם זה צילומים משפחתיים.

איפור – יש פה שתי אפשרויות. אם אתן מזמינות מאפרת – היא יודעת בדיוק מה צריך לעשות. אם אתן מתאפרות לבד – קחו בחשבון שהאיפור צריך להיות יותר עמיד מהרגיל ויותר מט – בכל תאורה, טבעית או מלאכותית – הפנים שלכן יבריקו, לכן חשוב לחשוב על זה ולהשתמש במוצרים מתאימים.

וכמה טיפים כלליים:

חייבים לישון טוב לפני הצילומים. עם כל רצון טוב – הצלם שלכם לא יצליח לעבור תמונה תמונה ולהוריד לכם שקיות שחורות מתחת לעיניים. גם לא מומלץ לשתות הרבה יום לפני – פנים נפוחות לא מוסיפות חן לאף אחד.

אל תאחרו לצילומים! משך הצילומים נקבע על ידי הצלם ואם תאחרו – פשוט תפסידו מהזמן של הסיישן. למהר ולצלם תחת לחץ של זמן – אף פעם לא מביא לתוצאות טובות.

אל תהיו בלחץ – זה לא ביקור אצל רופא שיניים, זה סיישן צילומים וזה כיף! את הלחץ שלכם רואים טוב מאד בתמונות – לכן תנסו להירגע, לדבר עם הצלם קצת סמול טוק ותוך כמה דקות תרגישו כאילו אתם עושים את זה כבר הרבה מאד זמן :)

שיהיה בהצלחה ותהינו בסיישן שלכם ומהתמונות!

    350
    3